Home8 Alarm
Home8 Alarm
Burgemeester Keijzerweg 14
3352 AR Papendrecht
078 641 64 10 - info@home8-alarm.nl

Home8 app vernieuwd: nieuwe “S-IoT” app en integratie met Google Home

01-02-2018

De Home8 app is onlangs weer vernieuwd. Update uw Home8 app en maak gebruik van meerdere verbeteringen en toegevoegde functies.

Lancering en ondersteuning van de nieuwe “S-IoT” app

Met de update is een nieuwe app gelanceerd: S-IoT. Dit is een onafhankelijke app die u installeert op uw (oude of tweede) smartphone. De werking van deze app is vergelijkbaar met de Care24 app. Na installatie voegt u de S-IoT app toe in de algemene Home8-app als camera of als virtuele OPU, door de QR-code uit de S-IoT app te scannen met de Home8 app. De eigenaar en geautoriseerde gebruikers kunnen nu de camera zien, traceren (door de locatie services op de smartphone met S-IoT aan te zetten) en meldingen ontvangen. U heeft hiervoor overigens geen apart app-account nodig.

Deze nieuwe app gebruikt dus een smartphone als live bewakingscamera en tegelijkertijd als een “impact” (lees: botsing, stoot, schok, slag) sensor. Deze sensor is speciaal gemaakt om te waarschuwen in geval van diefstal. De Home8 app en S-IoT werken samen als draagbaar bewakingsapparaat.
Stel, u heeft een smartphone met de S-IoT app in uw geparkeerde auto geplaatst, dan ontvangt u als eigenaar van het Home8 systeem meteen een melding als de autoruit wordt ingeslagen. Ook uw geautoriseerde gebruikers worden meteen gewaarschuwd.

Integratie met Google Home

Home8 is nu te integreren met Google Home, de spraakassistent van Google. Google Home is een kleine speaker die luistert naar opdrachten die u uitspreekt. Door “Ok Google” te roepen bijvoorbeeld, activeert u de speaker, waarna u het apparaat van alles kunt vragen. Home8 accounts kunnen nu dus worden gekoppeld aan Google Assistent om opdrachten uit te voeren via de Google Assistent-app en het Google Home apparaat. Dat maakt de bediening van uw Home8 systeem nóg makkelijker: nu kunt u Google vragen om uw systeem in- of uit te schakelen, de deur te ontgrendelen of af te sluiten, de garagedeur te bedienen of de verlichting aan- of uit te zetten.

Verbeterde menu’s voor een betere gebruikerservaring

Met de nieuwe update is ook de gebruikersinterface verbeterd. Een paar aanpassingen op een rij:
– De tegel “Temperatuur” in het hoofdmenu is herzien naar “Energie”. Apparaten zoals thermostaten worden hier vermeld, alsook apparaten zoals de Smart Plug en Philips Hue. Laatstgenoemde apparaten worden ook weergeven onder de tegel “Automatisering”.
– De tegel “Care24 GPS” is herzien naar “Lokaliseerder”. Deze tegel omvat GPS informatie voor Care24- en S-IoT apparaten.
– Dropbox, Amazon Echo en Google Home worden nu overzichtelijk in het zijmenu weergegeven.

Verbeterde locatie weergave

Voor VideoGram gebeurtenissen met S-IoT en/of Care24 als een van de “Apparaten”, wordt GPS-informatie geregistreerd. Een kaartweergave van de GPS-locatie is beschikbaar. Er wordt een pin geplaatst op de locatie waar de gebeurtenis is geactiveerd. Daarnaast kunt u Care24 locaties nu zelf een naam geven, zodat u ze makkelijker kunt identificeren.

Mogelijkheid tot beeldopslag op de server

Geactiveerde gebeurtenissen kunnen nu op de server worden opgeslagen, waarbij de OPU-Shuttle opnameperiode van 7,14 of 30 dagen wordt aangehouden. Gebeurtenissen (meldingen) kunnen op de server worden opgeslagen wanneer er geen lokale opslagruimte beschikbaar is.
* Deze functie is alleen beschikbaar voor Premium gebruikers.

Mogelijkheid tot exporteren van VideoGram logboek

De opgeslagen gebeurtenissen in het VideoGram logboek kunnen nu als een CVS bestand (te openen met Microsoft Excel bijvoorbeeld) worden opgeslagen en geëxporteerd. De gebruiker kan ervoor kiezen dit bestand per e-mail te verzenden of in een sms-bericht op te nemen. De inhoud bevat informatie zoals de datum en tijd, het type gebeurtenis en geactiveerde apparaten.

  • Ook verkrijgbaar op:
  • Amazon
  • Coolblue
  • Bol
  • Hubo
  • Epine
  • Kieskeurig